Известие

Collapse
No announcement yet.

Днес бях на ДИНО стенд

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Днес бях на ДИНО стенд

    От известно време Алфата започна да не върви във високите обороти.Смених сондата с нова Бош,но ефект нямаше.Днес реших да отида на ДИНО стенд за да преброим умрелите коне.Оказа се ,че са налични само 82 коня,а останалите са се разбягали.Въртящия момент пък само 120 н.м.В същият момент горивната смес никаква я няма.При 4000 оборота 16:1,а при 6500 оборота 17,2:1.Момчетата викат може горивната помпа да е пътник.Замериха я,но се оказа здрава.Пот държаше 3.8-4 бара при обороти от 1000 до 7200.Провериха и клапите на смукателния колектор и те се оказаха изправни.Вариатора е нов,Румен го смени лятото заедно с ангренажа и ролките и той работи.Двигателя мърка като коте,а нещо го души и няма сила.Направо започнах да се отчайвам.
    Накрая техника изключи дебитомера и направи замерванията в сервизен режим на двигателя.Мощността се покачи на 110 к.с. ,а въртящият момент на 140 н.м. Горивната смес от 3000 об. до 6500 об. 13:1,а при 7000 об. 12,8:1. Не знам обаче доколко сервизният режим се различава от нормалният.
    Вече поръчах нов дебитомер Бош и утре ще го имам.Да но не се появи скоро друг проблем,че е много досадно и загуба на време.Благодарности на момчетата за коректността и вниманието.
    Alfa Romeo156 1.8T.Spark SportPacket
    Ducati ST2

  • #2
    Не съм нито специалист, нито ескперт, но моето скромно мнение, скоето не ангажирам никого е, че при подобни случаи ДЕБИТОМЕРА е едно от първите неща, към които трябва да се усъмни човек Радвам се, че не е нещо сериозно Успех!

    Comment


    • #3
      Първоначално публикувано от icobico Покажи съобщение
      Не съм нито специалист, нито ескперт, но моето скромно мнение, скоето не ангажирам никого е, че при подобни случаи ДЕБИТОМЕРА е едно от първите неща, към които трябва да се усъмни човек Радвам се, че не е нещо сериозно Успех!
      Благодаря ти колега.Принципно си прав,но ме заблуди това че Паленето и работата на празен ход си бяха перфектни.При студен двигател си поемаше без прекъсване или слабост.
      Иначе сега като се замисля си е логично да се повреди,все пак е на 200 000 км. Не че съм наясно колко трябва да изкара един дебитомер де.
      Alfa Romeo156 1.8T.Spark SportPacket
      Ducati ST2

      Comment


      • #4
        Ако е умряла и трудно вдига обороти, откачаш дебитомера и пробваш без него, ако върви повечко е пътник.
        Вече ако имаш с какво да закачиш и гледаш данните, най-важното да знаеш какви стойности трябва да показват доста по-лесно ще се ориентираш. Тогава вероятно нямаше темата да е в този си вид де.
        Също вариант е до вземеш назаем от колега, ходиш на срещи, завързваш приятелства и така... Алфистите сме задружно племе по принцип.
        Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
        Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
        Горе главата, нищо че е празна...

        Comment


        • #5
          тия коне на колелата не е ли нормално да са по малки от тия дето са зададени че е колата?
          JTD 105+

          Comment


          • #6
            Нормално е, разбира се, заради загубите в трансмисията. Най-добре е да се измери мощността на главините (както е например в проспийд). Тогава, за предно предаване се приема, че се губят около 10 %, т.е. около 120- 130 магарета трябва да покаже диното.

            @cufti - на кое дино я мери?

            Относно дебита - за 1.8 Т.С 144 коня по спомен трябва да показва около 380- 385 кг/ч (при изпържване на 2-ра- 3-та до поне 6500 рпм)
            Орделно от това има една система, наречена VIS, която сменя пътя на въздуха в смукателния колектор в зависимост от оборотите. Ако не работи коректно няма как да изкара заводската си мощност.
            '05 166 V6
            '98 156 2.0 TS ex ...

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от 156 Покажи съобщение
              Нормално е, разбира се, заради загубите в трансмисията. Най-добре е да се измери мощността на главините (както е например в проспийд). Тогава, за предно предаване се приема, че се губят около 10 %, т.е. около 120- 130 магарета трябва да покаже диното.

              @cufti - на кое дино я мери?

              Относно дебита - за 1.8 Т.С 144 коня по спомен трябва да показва около 380- 385 кг/ч (при изпържване на 2-ра- 3-та до поне 6500 рпм)
              Отделно от това има една система, наречена VIS, която сменя пътя на въздуха в смукателния колектор в зависимост от оборотите. Ако не работи коректно няма как да изкара заводската си мощност.
              Измерванията бяха в ХЕД 91 и не бяха на главините ,а на валците. 110 коня показа без дебитомер в сервизен режим.Струва ми се,че в този случай е нормално да покаже малко по-малка стойност.Клапите ги провериха и работеха нормално.
              Днес купих нов дебитомер и го монтирах.Колата върви супер,така както беше преди да се скапе дебитомера.Мисля че няма смисъл да я качвам пак на Диното.
              Alfa Romeo156 1.8T.Spark SportPacket
              Ducati ST2

              Comment


              • #8
                Предполагам, че ще покаже някъде около 125 - 130, ако няма други проблеми освен дебитомера.


                159 1.8 MPI
                166 2.0 TS (ex)

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от cufti Покажи съобщение
                  Измерванията бяха в ХЕД 91 и не бяха на главините ,а на валците. 110 коня показа без дебитомер в сервизен режим.Струва ми се,че в този случай е нормално да покаже малко по-малка стойност.Клапите ги провериха и работеха нормално.
                  Днес купих нов дебитомер и го монтирах.Колата върви супер,така както беше преди да се скапе дебитомера.Мисля че няма смисъл да я качвам пак на Диното.
                  Супер, колега, радвам се че се е оправила.
                  Все пак ще е интересно да се мерне още веднъж, за да се види читав туинспарк дали си изкарва конете по книжка, защото навремето се говореше, че стоков т.с. не можел да си изкара конете.
                  ПП: Можеш ли да качиш динографиките?
                  '05 166 V6
                  '98 156 2.0 TS ex ...

                  Comment


                  • #10
                    Аз съм чел, че 2.0 155 коня туинскрап като нов дава 136 коня на колелата. С времето сигурно може и двойно да падне.

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от Doomguy Покажи съобщение
                      Аз съм чел, че 2.0 155 коня туинскрап като нов дава 136 коня на колелата. С времето сигурно може и двойно да падне.
                      Е то ако даде толкова си е направо супер. 155*.9 = 139.5, значи ако даде 136 си е в рамките на нормалното.
                      '05 166 V6
                      '98 156 2.0 TS ex ...

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от 156 Покажи съобщение
                        Супер, колега, радвам се че се е оправила.
                        Все пак ще е интересно да се мерне още веднъж, за да се види читав туинспарк дали си изкарва конете по книжка, защото навремето се говореше, че стоков т.с. не можел да си изкара конете.
                        ПП: Можеш ли да качиш динографиките?
                        Графиките ги имам разпечатани,но ще трябва да се сканират и след това ще се опитам да ги кача.Имам много работа и не остава време за нови измервания.Ако декември ме пуснат за една седмица отпуска,може и да направя едно Дино,но този път на главините.
                        Alfa Romeo156 1.8T.Spark SportPacket
                        Ducati ST2

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                          Предполагам, че ще покаже някъде около 125 - 130, ако няма други проблеми освен дебитомера.
                          Абсурд
                          Fiat Punto 1.4GT 1996
                          Hyundai Tucson 2.0 2007
                          Renault Clio 1.5 2019

                          Comment


                          • #14
                            Съвсем скоро очакваме доставката на нашия стенд и ще измерим стоковиците да видим какво ще изкарат Имам клиенти с перфектни мотори които ще си дадат всичко от себе си и ще си покажат резултата
                            Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                            Comment


                            • #15
                              дино на 2.0TS '98
                              http://rototest-research.eu/popup/pe...p?ChartsID=380

                              в сайта има и други Алфи.

                              ---------- Post added at 12:57 ---------- Previous post was at 12:43 ----------

                              Едно питане към колегата пуснал темата, двигателя става ясно че е 1.8TS но какво CF1, CF2, CF3?

                              Ако е CF2 или CF3 Lambda Sensor е много важен коректив на горивовъзушната смес.
                              Смесите по време на дино теста са ти по-скоро като без Ламбда, т.е. ECU-то взима данни от сервизна карта а не живи данни от Ламбда.

                              ---------- Post added at 13:04 ---------- Previous post was at 12:57 ----------

                              Сервизния режим без Ламбда е до 10% по-бедна смес (в зависимосто от натоварването).

                              т.е. ако съотношени 14.6/1 е изискването за стихиометрична смес, то +10% е приблизително
                              съотношение 16/1, а при теб е било горе-долу толкова. Важно е при подаване на газ какви краткосрочни и дългосрчони тримове показва.

                              ---------- Post added at 13:21 ---------- Previous post was at 13:04 ----------

                              Казваш че от 3к до 7к сместа е била 12.8/1 - 13/1, това предполагам е при напълно отворена дросел клапа (газ до долу).
                              Това е нормална смес при ускорение с газ до долу.
                              Last edited by Nikosaul; d.m.y г., 13:15.

                              Comment

                              Working...
                              X